Zdrowie i uroda

Sprawdzanie konkurencji na rynku

Przed założeniem własnej firmy, konieczne jest przebadanie rynku. Możemy skorzystać w tym celu z wyników gotowych badań, które opracował ktoś inny albo samodzielnie wykonać coś na kształt takiego badania. W jaki sposób możemy to zrobić i od czego zacząć ten proces?

Poszukiwanie w internecie

Skoro wiemy już, w jakiej branży chcemy zadziałać, warto zorientować się, jak wiele osób wpadło na ten sam pomysł, co my.
Pierwszą fazę poszukiwań możemy rozpocząć w internecie. Wpisując w wyszukiwarkę na przykład frazę „masaż leczniczy Warszawa” sprawdzimy, jak wiele firm zajmuje się wykonywaniem masażu leczniczego w Warszawie. W ten sposób od razu będziemy mieć dość jasny obraz, jak wielka jest konkurencja na danym rynku.

Wśród najbliższych

Aby odnieść ze swoją firmą sukces, należy odpowiedzieć na potrzeby konsumentów. Żeby to zrobić, trzeba je najpierw poznać. W jaki sposób możemy to zrobić?
Najprostszym jest wybadanie terenu wśród swoich najbliższych – rodziny i znajomych. Spytajmy, czego im brakuje w sektorze danych usług albo dlaczego nie korzystają na przykład z fryzjera czy z taksówki. Możemy liczyć na to, że bliskie osoby będą wobec nas otwarte i szczerze podzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Sonda

Internet daje nie tylko możliwości do tego, aby poznać swoją potencjalną konkurencję, ale również możemy przy jego pomocy zapoznać się ze zdaniem wielu osób na temat poszczególnych segmentów rynku dóbr i usług. Nie musimy więc ograniczać się jedynie do wyborów naszej rodziny czy znajomych.
Możemy stworzyć internetową sondę i rozesłać ją na przykład do mieszkańców naszej miejscowości albo do grup osób zainteresowanych pewnymi produktami. Spytajmy w takiej ankiecie, czego brakuje im w istniejących już firmach i co zachęciłoby ich do kupowania w nowym sklepie czy korzystania z naszych usług. Być może taka sonda otworzy nam oczy na wiele możliwości, których wcześniej nawet nie braliśmy pod uwagę.

Korzystanie z usług

Warto także po prostu skorzystać z produktów lub usług konkurencji jako klient, aby przekonać się, co tak naprawdę oferują.
Na własnej skórze zobaczymy wówczas, jakie błędy są popełniane, co można poprawić i czym może wyróżnić się nasza nowa firma. Warto więc zaglądać do konkurencji, żeby mieć pewność, jaka jest ich oferta i mieć możliwość doganiania innych przedsiębiorców.

W każdej nowej firmie liczy się jednak przede wszystkim świeży, ciekawy pomysł. Warto zatem poznawać zdanie innych osób, ale przede wszystkim kierujmy się swoją własną intuicją i kreatywnością, a na pewno odniesiemy sukces.

Tekst powsta we współpracy z Instytutem zdrowia i urody Medica SPA

Previous post

Winylowy lakier do paznokci - porównanie z manikiurem hybrydowym

Next post

Jak poprawić wygląd naszych zębów?