Zdrowie i uroda

Mięsień gruszkowaty – rolowanie sposobem na ból

„Mięsień gruszkowaty rolowanie” to bardzo często wpisywana fraza w wyszukiwarkę internetową. Coraz więcej ludzi ma problem z mięśniem gruszkowatym. Dzieje się tak dlatego, że bardzo dużą część naszego czasu wolnego i nie tylko spędzamy w pozycji siedzącej. Przymusowe siedzenie w pracy 8 godzin nie pomaga. Zwłaszcza, że w ostatnim czasie jesteśmy praktycznie zmuszeni do siedzenia w domu. Brak alternatyw wyjścia gdziekolwiek sprawił, że rozrywką dla większości z nas jest oglądanie telewizji czy przeglądanie stron internetowych albo czytanie książek. Niestety wszystkie te czynności wykonujemy w pozycji siedzącej. Co należy dodać nie zawsze prawidłowej i nie zawsze krótko.

 

Dlaczego mięsień gruszkowaty może się napinać?

 

Mięsień gruszkowaty jest dość niewielkim mięśniem w naszym ciele, jednak może zdziałać bardzo dużo fatalnych w skutkach dolegliwości. Zazwyczaj jest on najbardziej spięty u ludzi przebywających często w pozycjach siedzących, u tych z Was, którzy dużo ćwiczą na siłowni lub biegają i nie wykonują odpowiednich ćwiczeń rozciągających. Ten mięsień napina się również, gdy nasz wzorzec chodu jest zaburzony. Czyli, gdy źle chodzimy. Na przykład mamy płaskostopie, nieprawidłowe ustawienie kolan czy stawów biodrowych. Wtedy również może dochodzić do patologicznego napinania mięśnia gruszkowatego.

 

Co może powodować nieprawidłowe napięcie mięśnia gruszkowatego?

 

Fizjoterapeutów i lekarzy nie dziwi fakt, że ludzie szukają pomocy w Internecie i wpisują w wyszukiwarki internetowe pomocnych fraz, takich jak „mięsień gruszkowaty rolowanie”. Skutki zbyt długiego nieprawidłowego napięcia tego mięśnia mogą być bardzo dokuczliwe. Do najczęstszych dolegliwości bólowych zaliczamy ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz kości ogonowej. Bardzo często ból spowodowany przez zbyt napięty mięsień gruszkowaty może powodować ból przypominający rwę kulszową. Ból taki promieniuje od odcinka lędźwiowego, aż do samej stopy. Uniemożliwia normalne funkcjonowanie, schylanie się, wiązanie butów, a nawet chodzenie.

 

Jak zadbać o mięsień gruszkowaty? Mięsień gruszkowaty – rolowanie

 

Na pewno można posłużyć się wpisaniem w wyszukiwarkę internetową frazy mięsień gruszkowaty rolowanie. W wyszukiwarce pojawiają się różnego rodzaju sposoby na rolowanie tego mięśnia. Do rolowania można użyć rollera zwykłego lub piłeczki. Piłeczka jest bardziej precyzyjna i lepiej trafia w źródło bólu jednak na początek zalecamy korzystanie z tradycyjnego rollera przy bardzo napiętym mięśniu gruszkowatym. Ważne jest, aby powoli przyzwyczajać mięsień do rozciągania, dlatego roller powinien być początkowo gładki i miękki.

 

Rolowanie możemy wykonywać na maksymalnie rozciągniętym mięśniu lub lekko skróconym. Wszystko zależy od tego jak bardzo jest on napięty. Jeśli dolegliwości bólowe są znaczne należy skorzystać z pomocy fizjoterapeuty. Oczywiście profilaktycznie czy przy małym bólu można sobie próbować poradzić wykorzystując roller do masażu. Jeśli jednak macie wątpliwości co do tego jak prawidłowo się rolować lub gdy ból jest zbyt intensywny należy skonsultować się ze specjalistą.

Przygotowania do zabiegu korekty ciała z użyciem techniki VaserLipo4D
Previous post

Korekty ciała wykonywane za pomocą lasera VaserLipo4D

Next post

This is the most recent story.